Kontakt

Sidst opdateret 27/01/2020
Færdselsstyrelsen kan kontaktes på flere måder. Læs mere nedenfor.

Kontakt Færdselsstyrelsen

Der er mange, der gerne vil i kontakt med vores medarbejdere. Derfor må der forventes ventetid på telefonen og forlænget svartid på skriftlige henvendelser. Vær opmærksom på, at det ikke vil være muligt at oplyse aktuel sagsstatus telefonisk. Du kan i stedet holde øje med din e-Boks. 

 

Telefonisk henvendelse 

Du kan kontakte Færdselsstyrelsen på telefon 72 21 88 99.

 

Telefontider:
Mandag - torsdag fra kl. 9.00 - 14.00
Fredag fra kl. 9.00 - 13.00

 

Skriftlig henvendelse

Skriftlige henvendelser til Færdselsstyrelsen skal sendes digitalt. 

 

Indeholder din henvendelse til os et CPR-nummer, helbredsoplysninger eller andre følsomme eller fortrolige oplysninger, skal du benytte Digital Post på Virk.dk eller Borger.dk.

Til andre henvendelser kan mailadressen info@fstyr.dk anvendes.

Husk at oplyse dit navn og telefonnummer, når du skriver til Færdselsstyrelsen.  

Pressehenvendelse

Henvendelser fra pressen skal rettes til Færdselsstyrelsens pressechef. 

Henvendelse om dine personoplysninger

Færdselsstyrelsen er ansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi modtager om dig, f.eks. i forbindelse med en ansøgning. Hvis du har spørgsmål til styrelsens behandling af dine personoplysninger, er du altid velkommen til at kontakte styrelsen på info@fstyr.dk.

 

Databeskyttelsesrådgiveren

Du er også velkommen til at kontakte styrelsens databeskyttelsesrådgiver (DPO), som kan rådgive dig om dine rettigheder i forhold til styrelsens behandling af dine personoplysninger. Du kan kontakte databeskyttelsesrådgiveren via følgende kontaktoplysningerne:

Du kan også sende Digital Post fra borger.dk eller virk.dk ved at skrive til Færdselsstyrelsen, og der vælge databeskyttelsesrådgiveren som modtager af din digitale post.

Digital Post

Siden 1. november 2014 har det været obligatorisk for alle borgere (over 15 år) og virksomheder at kunne modtage Digital Post fra det offentlige. Læs mere om Digital Post og hvordan du sender Digital Post til Færdselsstyrelsen på siden.

Digital Post

Det er obligatorisk for alle borgere over 15 år (som har bopæl eller fast adresse i Danmark) samt alle virksomheder at kunne modtage Digital Post fra det offentlige. Ved at benytte Digital Post sikres, at kommunikationen foregår krypteret og at afsenderen er identificeret. Både borgere og virksomheder kan dog i særlige tilfælde anmode om fritagelse via kommunen og i stedet modtage posten i fysisk form. 

Når offentlige myndigheder sender Digital Post til dig, er det dit ansvar at huske at tjekke din Digitale Post. Du kan få besked i din almindelig e-mail-postkasse eller via SMS, når der er ny Digital Post til dig.

 

Sådan læser du din Digitale Post

Du læser din Digitale Post fra det offentlige enten på borger.dk eller virk.dk, alt efter om du er borger eller en virksomhed. Begge modtagertyper kan også læse Digital Post på e-boks.dk. Log ind med enten dit private NemID eller dit medarbejder-NemID.

 

Send Digital Post til Færdselsstyrelsen

Du kan også skrive til Færdselsstyrelsen via Digital Post. Log ind på din Digital Post på enten Borger.dk eller Virk.dk, vælg ”Skriv ny post” og fremsøg Færdselsstyrelsen.
Styrelsen opfordrer til, at man sender følsomme og fortrolige data, f.eks. en ansøgning med CPR-nummer og andre personlige oplysninger, med Digital Post.