Kontakt Færdselsstyrelsen

Sidst opdateret 27/01/2020
Færdselsstyrelsen kan kontaktes på flere måder. Læs mere nedenfor.

Sagsbehandlingstider

Sagsbehandlingstiden vil variere fra sag til sag. Færdselsstyrelsen kan derfor ikke svare på, hvor lang tid behandlingen af netop din sag vil tage, da alle sager i Færdselsstyrelsen behandles individuelt ud fra den konkrete situation. Vi vil i stedet for derfor opfordre dig, til at holde øje med din e-Boks.

 

Åbningstider

Færdselsstyrelsen besvarer telefoniske og skriftlige henvendelser inden for styrelsens åbningstid. Styrelsen har lukket fredag efter Kristi Himmelfartsdag, helligdage samt på hverdage mellem jul og nytår.

 

Mandag - torsdag 9.00 - 14.00
Fredag 9.00 - 13.00

 

Telefonisk

Sidst opdateret 26/08/2021

Dit telefonopkald bliver besvaret af Færdselsstyrelsen Kundebetjening, ikke af de medarbejdere, der behandler din sag. Medarbejderne i Kundebetjening kan vejlede og guide dig til informationer på hjemmesiden. Færdselsstyrelsen får mange opkald, og på visse tidspunkter i løbet af dagen og ugen er der rigtig mange, der ringer. Derfor kan du opleve ventetid, selv om vi har mange medarbejdere ved telefonerne. Ventetiden afhænger også af, hvor mange opkald vi får, og hvor længe de enkelte samtaler varer.

 

Du kan kontakte Færdselsstyrelsen på telefon 72 21 88 99

Telefontider:

Mandag - torsdag 9.00 - 14.00

Fredag 9.00 - 13.00

Skriftlig henvendelse

Sidst opdateret 27/01/2020

Digital Post

Det er obligatorisk for alle borgere over 15 år (som har bopæl eller fast adresse i Danmark) samt alle virksomheder at kunne modtage Digital Post fra det offentlige. Ved at benytte Digital Post sikres, at kommunikationen foregår krypteret og at afsenderen er identificeret.

Både borgere og virksomheder kan dog i særlige tilfælde anmode om fritagelse via kommunen og i stedet modtage posten i fysisk form. 

Sådan læser du din Digitale Post

Når offentlige myndigheder sender Digital Post til dig, er det dit ansvar at huske at tjekke din Digitale Post. Du kan få besked i din almindelig e-mail-postkasse eller via SMS, når der er ny Digital Post til dig.

Du læser din Digitale Post fra det offentlige enten på borger.dk eller virk.dk, alt efter om du er borger eller en virksomhed. Begge modtagertyper kan også læse Digital Post på e-boks.dk. Log ind med enten dit private NemID/MitID eller dit medarbejder-NemID/MitID.

 

Send Digital Post til Færdselsstyrelsen

Du kan også skrive til Færdselsstyrelsen via Digital Post. Log ind på din Digital Post på enten Borger.dk eller Virk.dk, vælg ”Skriv ny post” og fremsøg Færdselsstyrelsen.
Styrelsen opfordrer til, at man sender følsomme og fortrolige data, f.eks. en ansøgning med CPR-nummer og andre personlige oplysninger, med Digital Post.

 For andre generelle henvendelser kan Færdselsstyrelsens egen e-mail adresse benyttes.

Databeskyttelsesrådgiver

Sidst opdateret 26/08/2021

Færdselsstyrelsen er ansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi modtager om dig, f.eks. i forbindelse med en ansøgning.

 

Hvis du har spørgsmål til styrelsens behandling af dine personoplysninger, er du altid velkommen til at kontakte styrelsen på nedenstående mailadresse. 

 

Du er også velkommen til at kontakte styrelsens databeskyttelsesrådgiver (DPO), som kan rådgive dig om dine rettigheder i forhold til styrelsens behandling af dine personoplysninger. Du kan kontakte databeskyttelsesrådgiveren via følgende kontaktoplysninger.

Indeholder din henvendelse personfølsomme eller fortrolige oplysninger skal du benytte vores sikre mail. I modtagerfeltet skal du vælge "Databeskyttelsesrådgiver".

Presse

Sidst opdateret 13/09/2021
Henvendelser fra pressen skal rettes til Færdselsstyrelsens presseenhed.
For øvrige presserelaterede informationer, herunder pressemeddelelser, følg nedenstående link til pressesiden.

EAN og CVR

Sidst opdateret 26/08/2021
CVR nr.:
40850031 
EAN nr.: 5798000893498