Implementeringskuffert

Velkommen til Implementeringskufferten. Her finder du vejledningsmateriale, som kan bruges til implementeringen af den digitale lægeattest til ansøgning om kørekort i din kommune.

Seneste nyt

På denne side finder du:

  • Tjekliste til implementeringsopgaver
  • Teknisk vejledning til digital lægeattest
  • Kommunikationsprodukter målrettet ansatte i kommunen, læger samt kørelærer og -skoler
  • Vejledning til borgere
  • QR-kode
  • Webinar-slides
  • Beskrivelse af supportmodel
  • Vejledning til administrationsportal

Vær opmærksom på, at vi løbende opdaterer dokumenterne. Du kan se, hvornår dokumenterne er opdateret, jf. datoen under det enkelte dokument.

Kommunikationsmaterialet er inspiration til kommunens egen interne og eksterne kommunikation. I kan vælge at bruge dokumenterne, som de er, tilpasse dem, eller udelukkende bruge dem som inspiration. 

Færdselsstyrelsen har en bred, national kommunikationsstrategi, hvor styrelsen orienterer læger, kørelærere, borgere og kommuner om den nye, nationale løsning for digital lægeattest. Vi gør især en indsats for at nå lægerne gennem flere kanaler.

Færdselsstyrelsen har dog ikke mulighed for at producere kommunespecifik kommunikation. Vi opfordrer derfor den enkelte kommune til at udarbejde en lokal kommunikationsindsats, målrettet relevante ansatte i kommunen samt eksterne aktører som lokale læger, kørelærere og borgere.

 

Se også FAQ med spørgsmål og svar


Har I spørgsmål, bedes I rette henvendelse til digitallaegeattest@fstyr.dk.

Materiale til download

Spørgsmål og svar

På nedenstående side har vi samlet en række spørgsmål og svar om digital lægetest.

Gå til FAQ