EN
Søg
Færdselsstyrelsen
Syn af køretøj
Tilbage
Periodisk syn
Syn under corona
Udsættelse af synsfristen
Bødeforlæg
Find synshal
Registreringssyn
Politiets syn
Vejsidesyn
Vejledninger om syn af køretøjer
Information til syns- og omsynsvirksomheder
Alvorlige sikkerhedskritiske fejl og mangler
Find synsrapport
Regler om kørekort
Tilbage
Ansøgning om kørekort
Fornyelse af kørekort
Teori og køreprøvens indhold
Duplikat-, erstatnings- eller internationalt kørekort
Ombytning af udenlandsk kørekort
Klagesager
Alkolås og ANT-kursus
Uddannelsen som kørelærer
Pris for kørekort
Spørgsmål og svar
Krav til køretøjer
Tilbage
Regler for køretøjer
Dataerklæringer
Typegodkendelser
Dispensationer
Tempo-100 godkendelser
Tempo 40-godkendelser
Regler for eksamenskørsel
Hvor langt på literen
Regler om energi- og miljøegenskaber
Tekniske tjenester og prøvningsinstanser
Regulering af færdslen
Registrering som udrykningskøretøj
Krav til sikkerhedsudstyr
Tilbage
Generelt om mærkning af sikkerhedsudstyr
Sikkerhedsudstyr til børn i biler
Sikkerhedsudstyr til handicappede
Refleksprodukter
Information om farlige produkter
Beskyttelseshjelme
Bildæk (Dæklabel.dk)
Forebyggelse af højresvingsulykker
Tilskud til trafiksikkerhedskampagner mv.
Erhvervstransport
Tilbage
Køre- og hviletid
Godskørsel
Buskørsel
Varebilskørsel (Varebilskrav.dk)
Taxikørsel (Taxilov.dk)
Kvalifikationsuddannelser
Sagsbehandlingstider
Buspassagerrettigheder
Parkering på motorvejsrastepladser
Find transportvirksomhed
Statistik
Tilbage
Indkaldelser til syn
Statisk for indberettede syn
Statistik for tilsyn
Godstransporterhvervet
Buskørselserhvervet
Offentlig servicetrafik
Statistik om sagsbehandlingstider for godkendelser
Statistik over højresvingsulykker
Generel statistik
Om styrelsen
Job
Kontakt
Presse
Færdselsstyrelsen
Regler om energi- og miljøegenskaber
Regler om energi- og miljøegenskaber
Målemetode for brændstofforbrug WLTP og NEDC
EU regulerer hvor meget CO2/km et køretøj må udlede. Forbruget testes og fastsættes af et uafhængigt prøvningslaboratorium, hvor bilen gennemkører en nøje fastlagt kørecyklus, der er bestemt på europæisk niveau.
Læs mere
Chiptuning - en konstruktiv ændring
Chiptuning falder ind under reglerne om konstruktive ændringer af bilen. Som udgangspunkt er chiptuning lovligt, så længe bilen ikke forurener eller støjer mere end før tuningen.
Læs mere
Dækmærkning
For megen støj skaber et dårligt miljø. Køretøjers motorer støjer meget. Dækstøjen udgør den største del af støjbilledet fra et køretøj, når det er oppe i fart. Derfor er det blevet vedtaget i EU, at dæk fremover skal mærkes med deres støjniveau.
Læs mere
Partikelfiltre
Udover CO2 udleder transportsektoren en række luftforurenende stoffer som fx partikler og NOx, ligesom transportsektoren bidrager med væsentlige støjgener.
Læs mere
Konvertering til elbil
Information og regelsæt vedrørende konvertering af bil med forbrændingsmotor til elbil.
Læs mere
Hvor langt på literen
'Hvor langt på literen' er en applikation, der giver dig mulighed for at se og sammenligne person- og varebilers energiklasse.
Læs mere
Energiklasser
I Danmark bliver alle nye person- og varebiler indplaceret i energiklasser. Indplaceringen sker på baggrund af bilernes officielle brændstofforbrug (det typegodkendte forbrug).
Læs mere
Viden om drivmidler
Hvilken bil er bedst for dig? Det er et godt spørgsmål, og svaret afhænger bl.a. af hvor ofte, hvor og hvor langt du kører. Derfor er det en fordel at kende de forskellige biltypers egenskaber, inden du vælger din næste bil – få overblikket her.
Læs mere